KURS COACHING PSYCHOEDUKACJI

Centrum oferuje międzynarodowe kursy oraz szkolenia w zakresie coachingu. W 2013 roku jako pierwsza firma w Polsce otrzymaliśmy od International Coching Federation Global z USA międzynarodową Akredytację Szkoły Coachingu „Professional Coach”. ICF to największa na świecie organizacja zrzeszająca Coachów z całego świata oraz ośrodek akredytujący coachów, programy i szkoły na całym świecie. Jest globalną organizacją dla coachów i coachingu. Zrzesza ponad 25 000 coachów. Angażuje się w rozwój zawodu coacha poprzez ustanawianie wysokich standardów, zapewnianie niezależnych certyfikacji i budowanie światowej sieci wyszkolonych trenerów. Dzięki Akredytacji ACTP od 8 lat akredytowaliśmy ponad 3500 coachów na poziomie ACC i PCC. Nasza szkoła przygotowuje do praktycznej pracy w zawodzie coacha. Kursy prowadzone są przez ekspertów na poziomie PCC i MCC posiadających kilkunastoletnie doświadczenie w pracy coachingowej. Nasi Mentorzy przygotowują coachów do pracy indywidualnej i grupowej w obszarze biznesu, edukacji i sesji indywidualnej. Przygotowujemy do pracy w zawodzie coacha w najwyższych standardach: Menedżerów, Specjalistów HR, Psychologów, Terapeutów, Nauczycieli, Pedagogów, Doradców zawodowych, osoby indywidualne. Nasze kursy oparte są w 90 % na praktyce. Uczymy krok po kroku procesu coachingowego i narzędzi coachingowych w praktyce. Oprócz ogromnego doświadczenia na rynku wyróżnia nas chęć dzielenia się z naszymi uczestnikami wiedzą, praktyką i entuzjazmem. Narzędzia, proces nauczania i case study dostosowujemy do grupy uczestników. Zdając pozytywnie egzamin międzynarodowy nasi studenci są przygotowani do pracy w zawodzie COACHA.

KURS COACHING PSYCHOEDUKACJI

CERTYFIKOWANY KURS COACHING PSYCHOEDUKACJI – PROFESSIONAL COACH – TO KURS DLA NAUCZYCIELI, PEDAGOGÓW, DORADCÓW ZAWODOWÓYCH, TERAPEUTÓW, PSYCHOLOGÓW PRACUJĄCYCH W JEDNOSTKACH OŚWIATOWYCH.

Kurs przygotowuje kadrę do pracy coachingowej z uczniem w celu wsparcia mentalnego. W dobie COVID-19 wielu uczniów odczuwa obniżony nastrój, brak motywacji czy destrukcyjne emocje. Ze względu na ograniczony dostęp lub brak psychologów w placówkach oświatowych przeszkolenie kadry dydaktycznej do pracy z uczniami w formie coachingu psychoedukacyjnego pozwoli placówką na profesjonalną pierwszą pomoc uczniom, określenie problemu z jakim zmagają się w codziennym funkcjonowaniu. Certyfikowany kurs w międzynarodowych standardach umożliwi placówce oświatowej:

  • przeszkolenie kadry w najwyższych standardach
  • przygotowanie kadry do pracy z uczniami w celu wsparcia mentalnego
  • przygotowanie kadry do pierwszej pomocy uczniom wymagających wsparcia psychologicznego
  • rozwój doradztwa zawodowego w szkole
  • wyposażenie kadry w narzędzia psychoedukacyjne
  • wstępne diagnozowanie uczniów oraz określenie mocnych stron i obszarów do rozwoju

Program szkoleniowy „Professional Coach” jest akredytowanym programem przez ICF z USA. Oparty jest na Kodeksie Etycznym International Coach Federation, który w pełni przygotowuje do pełnienia roli coacha i wypracowaniu 8 kompetencji coachingowych.

International Coach Federation to największa ogólnoświatowa organizacja coachingowa reprezentująca środowisko profesjonalnych coachów. ICF zostało założone w 1995 roku, obecnie liczy ponad 25 000 członków zrzeszonych w ponad 100 krajach.

W Polsce ICF jest najliczniejszą i najbardziej rozpoznawalną organizacją zrzeszającą profesjonalnych coachów. Jako stowarzyszenie koncentruje się na rozwijaniu profesji coachingowej poprzez określanie standardów kompetencyjnych i etycznych, dostarczanie niezależnej struktury akredytacji dla coachów i szkół coachingu oraz budowanie forum wymiany doświadczeń.

Kurs składa się:

  • 3 akredytowanych sesji – 20h (3 dni szkoleń)
  • Sesji mentorskie – 7h sesji grupowej i 3h sesji indywidualnych
  • Egzamin

PROGRAM SZKOLENIA

I SESJA CERTYFIKOWANA

Wprowadzenie do coachingu psychoedukacji: uczestnicy poznają zasady i obszary pracy coachingowej z uczniem

  • Kodeks etyczny w pracy coacha – trudne sytuacje – analiza,
  • Zasady efektywnego coachingu - 8 kompetencji coacha krok po kroku
  • Coaching psychodekacji a inne dyscypliny – różnice
  • Rodzaje coachingu – Formy coachingu w pracy z uczniem
  • Coaching jako pierwszy etap wsparcia mentalnego ucznia
  • Najczęstsze problemy uczniów: obniżony nastrój, niska samoocena, lęk społeczny, wrogie zachowania, alienacja, stany paniki i inne
  • Elementy psychologii osobowości i różnic indywidualnych nastolatków

Proces coachingowy - jak pracować z uczniem: uczestnicy poznają krok po kroku pracę na procesie coachingowym z wykorzystaniem podstawowych narzędzi i modeli coachingowych.

  • Sesja kontraktowa z uczniem w coachingu
  • Wyznaczanie tematów procesu coachingowyego
  • Budowanie relacji coachingowej opartej na zaufaniu
  • Modele coachingowe
  • Narzędzia komunikacyjne w coachingu
  • Kluczowe pytania coachingowe
  • Style komunikacyjne w pracy coacha
  • Proces coachingowy
  • Budowanie świadomości ucznia w procesie coachingowym
  • Budowanie świadomości zasobów ucznia
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: Koło życia, Praca na wartościach, Narzędzie „Od problemu do celu”
  • Praktyka – mini sesje cochingowe.

Zadanie domowe: wykonanie testu PCT-Y, mini sesje coachingowe z uczniami

II SESJA CERTYFIKOWANA

Modele GROW w procesie coachingowym w pracy z uczniem: uczestnicy krok po kroku poznają proces sesji coachingowej z wykorzystaniem modelu GROW

  • Analiza mini sesji coachingowych z uczniami
  • Narzędzie diagnostyczne PCT-Y - interpretacja
  • Rozwój 8 kompetencji coachingowych w procesie coachingowym,
  • MODEL GROW – zasady pracy
  • GOAL: wyznaczanie celu z wykorzystaniem narzędzia PCT-Y
  • REALITY: badanie rzeczywistości ucznia
  • OPTIONS – opcje, możliwości
  • WILL: wola i kolejne działania

Zawansowane techniki komunikacyjne w procesie coachingowym: uczestnicy w praktyce poznają narzędzia komunikacyjne w procesie coachingowym.

  • Zaawansowane techniki komunikacyjne,
  • 3 poziomy słuchania w procesie coachingowym
  • Aktywne słuchanie
  • Budowanie relacji z uczniem w trakcie sesji,
  • Budowanie raportu z uczniem
  • Elementy psychologii motywacji uczniów

Narzędzia coachingowe w pracy z uczniem na poziomie OPTIONS: uczestnicy poznają narzędzia coachingowe do pracy z uczniem w celu poszerzenia świadomości ucznia.

  • Proces coachingowy
  • Zaawansowane narzędzia coachingowe - Praca z wizualizacją i symbolem – Zmiana perspektywy
  • Praktyka – mini sesje coachingowe
  • Rozwój coachingu w Polsce
  • Coaching w edukacji

Zadanie domowe: sesje coachingowe z uczniami z wykorzystaniem modelu GROW

III SESJA CERTYFIKOWANA

Rozwój kompetencji coachingowych oraz analiza przypadków: uczestnicy wspólnie dokonają analizy trudnych przypaków w pracy z uczniami.

  • Rozwój 8 kompetencji coachingowych w procesie coachingowym
  • Praca nad postawą coacha zgodną z kodeksem etycznym dotycząca zaawansowanych narzędzi coachingowych
  • Analiza trudnych przypadków
  • Jakie stosować narzędzia w procesie coachingowym – najczęstsze problemy uczniów: obniżony nastrój, lęki społeczne, alienacja, samoocena

Budowanie świadomości ucznia z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi coachingowych: uczestnicy poznają narzędzia coachingowe w pracy na wartościach i z silnymi przekonaniami uczniów, które hamują ich działanie oraz powodują obniżony nastrój

  • Poszerzania świadomości ucznia
  • Zaawansowane techniki coachingowe - praca z metaforą
  • Praca z geografią – praca w przestrzeni
  • Zaawansowane narzędzia coachingowe - Piramida Diltsa
  • Pytania kartezjańskie
  • Technik i modele związane ze zmianą perspektywy spojrzenia ucznia
  • Strategia Disney’a a proces coachingowy
  • Mechanizmy obronne: praca z przekonaniami
  • Zniekształcenia poznawcze – Elementy psychologii poznawczo-behawioralnej
  • Praktyka: sesje coachingowe.

Zadanie domowe: sesje coachingowe z klientami

Certyfikowane sesje coachingowe to w 80% zajęcia praktyczne przygotowujące do pracy coachingowej z młodzieżą i dziećmi. Szeroki wachlarz narzędzi coachingowym umożliwia pracę z uczniami w celu między innymi: pracy z obniżonym nastrojem, wzmocnienia mocnych stron, niwelowania słabych stron, rozwoju osobistego, wyznaczania ścieżki kariery, radzenia sobie z emocjami destrukcyjnymi, pracy nad samooceną i innymi obszarami, które są ważne dla ucznia.

GRUPOWA SESJA MENTORSKA Pogłębianie doświadczenia w prowadzeniu sesji coachingowych - Odbycie sesji coachingowej w roli coacha i ucznia - Pogłębianie umiejętności wykorzystywania 8 kompetencji coacha

INDYWIDUALNE SESJE MENTORSKIE – ONLINE

Każdy uczestnik odbędzie 3 sesje indywidualne z coachem metodą online: skype lub przez telefon mające na celu pogłębienie kompetencji interpersonalnych i coachingowych Coacha Psychoedukacji.

Po szkoleniu uczestnik otrzymuje CERTYFIKAT, który uprawnia do pracy coachingowej i przystąpienia do międzynarodowej akredytacji na poziomie ACC ICF lub VCC (certyfikat europejski potwierdzający kwalifikacje zawodowe)

EGZAMINY I CERTYFIKATY

Egzamin teoretyczny i praktyczny – (certyfikat uprawnia do złożenia akredytacji na poziomie ACC ICF)

Egzamin teoretyczny odbędzie się na grupowej sesji mentorskiej – test z pytaniami zamkniętymi, egzamin praktyczny to nagranie sesji w formacie mp3.

Program jest prowadzony w języku polskim oraz angielskim. Koszt szkolenia wynosi 8 000 zł.

Ścieżka ACC

WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU ICF:

  1. Uczestnictwo w 100% w szkoleniach certyfikowanych (sesje certyfikowane)
  2. Wypracowywanie indywidualnych sesji pomiędzy zajęciami zadanych jako „praca domowa” przez Coachów prowadzących
  3. Uczestnictwo w sesji grupowej mentorskiej
  4. Egzamin:
    1. Część praktyczna: nagranie sesji coachingowej w formacie mp3 (min 20 minut – max. 45 minut) + sporządzenie transkrypcji (każda wypowiedź musi zawierać czas wypowiedzi odpowiadający nagraniu)
      Przykład:

      (0:02) Coach: Witam Cię Marto na dzisiejszej sesji.
      (0:03) Client: Witam serdecznie
      (0:05) Coach: Nad czym chciałabyś dzisiaj popracować podczas naszego spotkania?
      (0:07) Client: Na tą sesję przychodzę z bardzo ważną dla mnie sprawą …

      Nagrana sesja będzie sprawdzona przez egzaminatora. Brak zaliczenia  umożliwia nagranie kolejnej sesji.
    2. Część teoretyczna: odbywa się na ostatnich zajęciach. Test w formie pisemnej, pytania jednokrotnego wyboru z zakresu wiedzy nt. Kodeksu Etycznego i 8 kompetencji Coacha.

ZALICZENIE EGZAMINU PRAKTYCZNEGO JEST RÓWNOWAŻNE Z ZALICZENIEM  GO W MOMENCIE AKREDYTACJI. OSOBY ZDAJĄCE EGZAMIN MIĘDZYNARODOWY SĄ ZWOLNIONE Z CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.

Ścieżka ACC – droga do akredytacji

  • Ukończenie przynajmniej 60 godzin specjalistycznego szkolenia w ramach programu ACTP.
  • Uczestniczenie w 10 godzinach sesji mentorskiej – (7 godzin sesji grupowej i 3 godziny sesji indywidualnych)
  • Udokumentowane przeprowadzenie 100 godzin coachingu dla minimum 8 uczniów/klientów. Liczą się wyłącznie godziny zrealizowane po rozpoczęciu specjalistycznego szkolenia. Ponadto co najmniej 25 godzin  powinno zostać zrealizowane  w ciągu 18 miesięcy poprzedzających złożenie aplikacji.
  • Odbycie minimum 3 indywidualnych sesji mentorskich (sesje należy odbyć z coachem, który posiada tytuł coacha na poziomie min. ACC ICF)
  • Zaliczenie testu Coach Knowledge Assessment (CKA) – test na platformie (język testu – do wyboru). Około 155 pytań – 3h czasu na rozwiązanie.
  • Koszt akredytacji dla członków ICF: 300 USD
  • Koszt akredytacji dla pozostałych osób: 500 USD
  • W przypadku więcej niż jednego podejścia do testu CKA zostaną naliczone dodatkowe opłaty.
  • CERTYFIKAT ACC MA WAŻNOŚĆ 3 LATA.