KURS COACHING PSYCHOEDUKACJI
Centrum oferuje międzynarodowe kursy oraz szkolenia w zakresie coachingu. W 2013 roku jako pierwsza firma w Polsce otrzymaliśmy od International Coching Federation Global z USA międzynarodową Akredytację Szkoły Coachingu „Professional Coach”. ICF to największa na świecie organizacja zrzeszająca Coachów z całego świata oraz ośrodek akredytujący coachów, programy i szkoły na całym świecie. Jest globalną organizacją dla coachów i coachingu. Zrzesza ponad 25 000 coachów. Angażuje się w rozwój zawodu coacha poprzez ustanawianie wysokich standardów, zapewnianie niezależnych certyfikacji i budowanie światowej sieci wyszkolonych trenerów. Dzięki Akredytacji ACTP od 8 lat akredytowaliśmy ponad 3500 coachów na poziomie ACC i PCC. Nasza szkoła przygotowuje do praktycznej pracy w zawodzie coacha. Kursy prowadzone są przez ekspertów na poziomie PCC i MCC posiadających kilkunastoletnie doświadczenie w pracy coachingowej. Nasi Mentorzy przygotowują coachów do pracy indywidualnej i grupowej w obszarze biznesu, edukacji i sesji indywidualnej. Przygotowujemy do pracy w zawodzie coacha w najwyższych standardach: Menedżerów, Specjalistów HR, Psychologów, Terapeutów, Nauczycieli, Pedagogów, Doradców zawodowych, osoby indywidualne. Nasze kursy oparte są w 90 % na praktyce. Uczymy krok po kroku procesu coachingowego i narzędzi coachingowych w praktyce. Oprócz ogromnego doświadczenia na rynku wyróżnia nas chęć dzielenia się z naszymi uczestnikami wiedzą, praktyką i entuzjazmem. Narzędzia, proces nauczania i case study dostosowujemy do grupy uczestników. Zdając pozytywnie egzamin międzynarodowy nasi studenci są przygotowani do pracy w zawodzie COACHA.
CERTYFIKOWANY KURS COACHING PSYCHOEDUKACJI – PROFESSIONAL COACH – TO KURS DLA NAUCZYCIELI, PEDAGOGÓW, DORADCÓW ZAWODOWÓYCH, TERAPEUTÓW, PSYCHOLOGÓW PRACUJĄCYCH W JEDNOSTKACH OŚWIATOWYCH.
Kurs przygotowuje kadrę do pracy coachingowej z uczniem w celu wsparcia mentalnego. W dobie COVID-19 wielu uczniów odczuwa obniżony nastrój, brak motywacji czy destrukcyjne emocje. Ze względu na ograniczony dostęp lub brak psychologów w placówkach oświatowych przeszkolenie kadry dydaktycznej do pracy z uczniami w formie coachingu psychoedukacyjnego pozwoli placówką na profesjonalną pierwszą pomoc uczniom, określenie problemu z jakim zmagają się w codziennym funkcjonowaniu. Certyfikowany kurs w międzynarodowych standardach umożliwi placówce oświatowej:
- przeszkolenie kadry w najwyższych standardach
- przygotowanie kadry do pracy z uczniami w celu wsparcia mentalnego
- przygotowanie kadry do pierwszej pomocy uczniom wymagających wsparcia psychologicznego
- rozwój doradztwa zawodowego w szkole
- wyposażenie kadry w narzędzia psychoedukacyjne
- wstępne diagnozowanie uczniów oraz określenie mocnych stron i obszarów do rozwoju
Program szkoleniowy „Professional Coach” jest akredytowanym programem przez ICF z USA. Oparty jest na Kodeksie Etycznym International Coach Federation, który w pełni przygotowuje do pełnienia roli coacha i wypracowaniu 8 kompetencji coachingowych.
International Coach Federation to największa ogólnoświatowa organizacja coachingowa reprezentująca środowisko profesjonalnych coachów. ICF zostało założone w 1995 roku, obecnie liczy ponad 25 000 członków zrzeszonych w ponad 100 krajach.
W Polsce ICF jest najliczniejszą i najbardziej rozpoznawalną organizacją zrzeszającą profesjonalnych coachów. Jako stowarzyszenie koncentruje się na rozwijaniu profesji coachingowej poprzez określanie standardów kompetencyjnych i etycznych, dostarczanie niezależnej struktury akredytacji dla coachów i szkół coachingu oraz budowanie forum wymiany doświadczeń.
Kurs składa się:
- 3 akredytowanych sesji – 20h (3 dni szkoleń)
- Sesji mentorskie – 7h sesji grupowej i 3h sesji indywidualnych
- Egzamin
PROGRAM SZKOLENIA
I SESJA CERTYFIKOWANA
Wprowadzenie do coachingu psychoedukacji: uczestnicy poznają zasady i obszary pracy coachingowej z uczniem
- Kodeks etyczny w pracy coacha – trudne sytuacje – analiza,
- Zasady efektywnego coachingu - 8 kompetencji coacha krok po kroku
- Coaching psychodekacji a inne dyscypliny – różnice
- Rodzaje coachingu – Formy coachingu w pracy z uczniem
- Coaching jako pierwszy etap wsparcia mentalnego ucznia
- Najczęstsze problemy uczniów: obniżony nastrój, niska samoocena, lęk społeczny, wrogie zachowania, alienacja, stany paniki i inne
- Elementy psychologii osobowości i różnic indywidualnych nastolatków
Proces coachingowy - jak pracować z uczniem: uczestnicy poznają krok po kroku pracę na procesie coachingowym z wykorzystaniem podstawowych narzędzi i modeli coachingowych.
- Sesja kontraktowa z uczniem w coachingu
- Wyznaczanie tematów procesu coachingowyego
- Budowanie relacji coachingowej opartej na zaufaniu
- Modele coachingowe
- Narzędzia komunikacyjne w coachingu
- Kluczowe pytania coachingowe
- Style komunikacyjne w pracy coacha
- Proces coachingowy
- Budowanie świadomości ucznia w procesie coachingowym
- Budowanie świadomości zasobów ucznia
- Podstawowe narzędzia coachingowe: Koło życia, Praca na wartościach, Narzędzie „Od problemu do celu”
- Praktyka – mini sesje cochingowe.
Zadanie domowe: wykonanie testu PCT-Y, mini sesje coachingowe z uczniami
II SESJA CERTYFIKOWANA
Modele GROW w procesie coachingowym w pracy z uczniem: uczestnicy krok po kroku poznają proces sesji coachingowej z wykorzystaniem modelu GROW
- Analiza mini sesji coachingowych z uczniami
- Narzędzie diagnostyczne PCT-Y - interpretacja
- Rozwój 8 kompetencji coachingowych w procesie coachingowym,
- MODEL GROW – zasady pracy
- GOAL: wyznaczanie celu z wykorzystaniem narzędzia PCT-Y
- REALITY: badanie rzeczywistości ucznia
- OPTIONS – opcje, możliwości
- WILL: wola i kolejne działania
Zawansowane techniki komunikacyjne w procesie coachingowym: uczestnicy w praktyce poznają narzędzia komunikacyjne w procesie coachingowym.
- Zaawansowane techniki komunikacyjne,
- 3 poziomy słuchania w procesie coachingowym
- Aktywne słuchanie
- Budowanie relacji z uczniem w trakcie sesji,
- Budowanie raportu z uczniem
- Elementy psychologii motywacji uczniów
Narzędzia coachingowe w pracy z uczniem na poziomie OPTIONS: uczestnicy poznają narzędzia coachingowe do pracy z uczniem w celu poszerzenia świadomości ucznia.
- Proces coachingowy
- Zaawansowane narzędzia coachingowe - Praca z wizualizacją i symbolem – Zmiana perspektywy
- Praktyka – mini sesje coachingowe
- Rozwój coachingu w Polsce
- Coaching w edukacji
Zadanie domowe: sesje coachingowe z uczniami z wykorzystaniem modelu GROW
III SESJA CERTYFIKOWANA
Rozwój kompetencji coachingowych oraz analiza przypadków: uczestnicy wspólnie dokonają analizy trudnych przypaków w pracy z uczniami.
- Rozwój 8 kompetencji coachingowych w procesie coachingowym
- Praca nad postawą coacha zgodną z kodeksem etycznym dotycząca zaawansowanych narzędzi coachingowych
- Analiza trudnych przypadków
- Jakie stosować narzędzia w procesie coachingowym – najczęstsze problemy uczniów: obniżony nastrój, lęki społeczne, alienacja, samoocena
Budowanie świadomości ucznia z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi coachingowych: uczestnicy poznają narzędzia coachingowe w pracy na wartościach i z silnymi przekonaniami uczniów, które hamują ich działanie oraz powodują obniżony nastrój
- Poszerzania świadomości ucznia
- Zaawansowane techniki coachingowe - praca z metaforą
- Praca z geografią – praca w przestrzeni
- Zaawansowane narzędzia coachingowe - Piramida Diltsa
- Pytania kartezjańskie
- Technik i modele związane ze zmianą perspektywy spojrzenia ucznia
- Strategia Disney’a a proces coachingowy
- Mechanizmy obronne: praca z przekonaniami
- Zniekształcenia poznawcze – Elementy psychologii poznawczo-behawioralnej
- Praktyka: sesje coachingowe.
Zadanie domowe: sesje coachingowe z klientami
Certyfikowane sesje coachingowe to w 80% zajęcia praktyczne przygotowujące do pracy coachingowej z młodzieżą i dziećmi. Szeroki wachlarz narzędzi coachingowym umożliwia pracę z uczniami w celu między innymi: pracy z obniżonym nastrojem, wzmocnienia mocnych stron, niwelowania słabych stron, rozwoju osobistego, wyznaczania ścieżki kariery, radzenia sobie z emocjami destrukcyjnymi, pracy nad samooceną i innymi obszarami, które są ważne dla ucznia.
GRUPOWA SESJA MENTORSKA Pogłębianie doświadczenia w prowadzeniu sesji coachingowych - Odbycie sesji coachingowej w roli coacha i ucznia - Pogłębianie umiejętności wykorzystywania 8 kompetencji coacha
INDYWIDUALNE SESJE MENTORSKIE – ONLINE
Każdy uczestnik odbędzie 3 sesje indywidualne z coachem metodą online: skype lub przez telefon mające na celu pogłębienie kompetencji interpersonalnych i coachingowych Coacha Psychoedukacji.
Po szkoleniu uczestnik otrzymuje CERTYFIKAT, który uprawnia do pracy coachingowej i przystąpienia do międzynarodowej akredytacji na poziomie ACC ICF lub VCC (certyfikat europejski potwierdzający kwalifikacje zawodowe)
EGZAMINY I CERTYFIKATY
Egzamin teoretyczny i praktyczny – (certyfikat uprawnia do złożenia akredytacji na poziomie ACC ICF)
Egzamin teoretyczny odbędzie się na grupowej sesji mentorskiej – test z pytaniami zamkniętymi, egzamin praktyczny to nagranie sesji w formacie mp3.
Program jest prowadzony w języku polskim oraz angielskim. Koszt szkolenia wynosi 8 000 zł.
Ścieżka ACC
WARUNKI UZYSKANIA CERTYFIKATU ICF:
- Uczestnictwo w 100% w szkoleniach certyfikowanych (sesje certyfikowane)
- Wypracowywanie indywidualnych sesji pomiędzy zajęciami zadanych jako „praca domowa” przez Coachów prowadzących
- Uczestnictwo w sesji grupowej mentorskiej
- Egzamin:
- Część praktyczna: nagranie sesji coachingowej w formacie mp3 (min 20 minut – max. 45 minut) + sporządzenie transkrypcji (każda wypowiedź musi zawierać czas wypowiedzi odpowiadający nagraniu)
Przykład:
(0:02) Coach: Witam Cię Marto na dzisiejszej sesji.
(0:03) Client: Witam serdecznie
(0:05) Coach: Nad czym chciałabyś dzisiaj popracować podczas naszego spotkania?
(0:07) Client: Na tą sesję przychodzę z bardzo ważną dla mnie sprawą …
Nagrana sesja będzie sprawdzona przez egzaminatora. Brak zaliczenia umożliwia nagranie kolejnej sesji. - Część teoretyczna: odbywa się na ostatnich zajęciach. Test w formie pisemnej, pytania jednokrotnego wyboru z zakresu wiedzy nt. Kodeksu Etycznego i 8 kompetencji Coacha.
- Część praktyczna: nagranie sesji coachingowej w formacie mp3 (min 20 minut – max. 45 minut) + sporządzenie transkrypcji (każda wypowiedź musi zawierać czas wypowiedzi odpowiadający nagraniu)
ZALICZENIE EGZAMINU PRAKTYCZNEGO JEST RÓWNOWAŻNE Z ZALICZENIEM GO W MOMENCIE AKREDYTACJI. OSOBY ZDAJĄCE EGZAMIN MIĘDZYNARODOWY SĄ ZWOLNIONE Z CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
Ścieżka ACC – droga do akredytacji
- Ukończenie przynajmniej 60 godzin specjalistycznego szkolenia w ramach programu ACTP.
- Uczestniczenie w 10 godzinach sesji mentorskiej – (7 godzin sesji grupowej i 3 godziny sesji indywidualnych)
- Udokumentowane przeprowadzenie 100 godzin coachingu dla minimum 8 uczniów/klientów. Liczą się wyłącznie godziny zrealizowane po rozpoczęciu specjalistycznego szkolenia. Ponadto co najmniej 25 godzin powinno zostać zrealizowane w ciągu 18 miesięcy poprzedzających złożenie aplikacji.
- Odbycie minimum 3 indywidualnych sesji mentorskich (sesje należy odbyć z coachem, który posiada tytuł coacha na poziomie min. ACC ICF)
- Zaliczenie testu Coach Knowledge Assessment (CKA) – test na platformie (język testu – do wyboru). Około 155 pytań – 3h czasu na rozwiązanie.
- Koszt akredytacji dla członków ICF: 300 USD
- Koszt akredytacji dla pozostałych osób: 500 USD
- W przypadku więcej niż jednego podejścia do testu CKA zostaną naliczone dodatkowe opłaty.
- CERTYFIKAT ACC MA WAŻNOŚĆ 3 LATA.